Reklamasjon

Hvis det er en feil med varen har du reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen. Dette forutsetter at du gir oss beskjed innen rimelig tid og at du fremlegger kvittering og / eller ordrenummer på at varen er kjøpt hos oss. Reklamasjonsretten bortfaller dersom produktet er unormalt mye brukt eller vasket feil. 

Ved reklamasjon sender du mail til oss på kundeservice.ctmh@4knits.com slik at vi kan sende deg reklamasjonsskjema. Vi dekker returkostnadene ved reklamasjoner.
 

Angrerett, bytte og retur

Du har etter forbrukerkjøpsloven full angrerett i 14 dager etter at du har mottatt bestillingen din. Angreretten gjelder selv om varene er på salg, men det gjelder IKKE varene som er funnet i kategorien "Last Chance". Vedlagt alle bestillinger følger angrerettskjema, som må benyttes. Ved retur må varen være ubrukt, merkelappene må være på og varen sendes i retur i sin originale emballasje. 

Kunden dekker selv porto hvis varen skal returneres og du som kunde er ansvarlig for at varen ankommer oss i retur og at varen er i salgbar tilstand. Vi anbefaler å sende varene i retur med Norgespakke / sporing gjennom Posten/Bring. 

Dersom det følger med gave på kjøpet, må gave returneres sammen med varen ved eventuell retur.

Angreretten gjelder ikke varer som av hygieniske årsaker ikke kan selges på nytt. 

 

Last Chance

Angreretten gjelder ikke på varer som er funnet i kategorien "Last Chance" i vår nettbutikk. Du kan bytte størrelse på varen etter avtale med oss, men du har ikke mulighet til å returnere varen og få penger refundert. Om du ønsker å bytte størrelse på en vare som er kjøpt på "Last Chance" må du sende oss en mail på kundeservice.ctmh@4knits.com for å avtale et ombytte. Først når du har fått bekreftelse fra oss kan du sende varen i retur.

Vi forbeholder oss retten til å sende alle uanmeldte returer/ombytter innenfor denne kategorien tilbake til avsender. 


Bytte 

Dersom du ønsker å bytte en vare kjøpt hos oss fyller du ut vedlagt angrerettskjema og returnerer varen til oss. Ved bytte til varer med ulik pris ber vi deg legge inn ny bestilling på nettbutikken og vi vil refundere pengene for produktet du returnerer til oss.

Du er ansvarlig for at pakken kommer tilbake til oss når du returnerer varer. Med dette betyr det at du er ansvarlig for pakkens innhold frem til vi mottar returen din. Dermed anbefaler vi å sende med sporing slik at du er forsikret.

Tilbakebetaling

Når vi mottar din retur mottar du bekreftelse fra oss på mail. Hvis du hever hele kjøpet vil du få tilbakebetalt varens verdi innen 14 dager fra vi mottar din retur. 

Ved kortbetaling vil pengene overføres til betalingskortet du benyttet når du la inn bestillingen. Transaksjonen skjer gjennom Stripe, og du kan forvente at det tar mellom 4-10 dager før pengene er tilbake på ditt betalingskort.

Dersom du har benyttet faktura og leverer tilbake hele, eller deler av din ordre ber vi deg trekke fra varene du sender tilbake før du betaler din faktura for å slippe purregebyr. Vi oppdaterer fakturaen din med det samme vi mottar din retur. Husk at fakturagebyret (29,-) skal betales selv om du returnerer varene. Har du allerede betalt fakturaen din, må Klarna tilbakebetale beløpet til din konto. Skriv ditt kontonummer på ditt angrerettskjema og vi vil videreformidle dette til Klarna.